Tel: 050-23 014 29

Het antwoord zit niet in het antwoord maar in de vraag…

Het antwoord zit niet in het antwoord maar in de vraag…

Posted by comsultant in Leiderschap, Marketing, Verkoop

Gerichte vragen zijn de laserstraal van het bewustzijn. Albert Einstein zei: “Het is belangrijk om nooit te stoppen met vragen stellen. Nieuwsgierigheid heeft z’n eigen bestaansrecht.”
Gerichte vragen stellen is één van de belangrijkste dingen die je in je leven kunt doen. Als je er een gewoonte van maakt dan verbeter je de kwaliteit van je vragen, waardoor je uiteindelijk ook de kwaliteit van je antwoorden verbetert.

”Het beeld zit al in het marmer, het enige wat ik doe is het materiaal zo weghakken dat het te voorschijn komt.” zei Michelangelo. Socrates baseerde zijn wijsheid op het stellen van vragen. Hij zorgde ervoor dat de studenten zich zo op het onderwerp richten dat ze met hun eigen antwoorden kwamen.

Gerichte vragen zijn het gereedschap waarmee onze hersenen hun dromen bouwen. Ze zijn de wekkers waarvan je succes wakker wordt. De effectiviteit van je leven en de kwaliteit van je plannen komen voort uit het steeds stellen van gerichte vragen.

Een voorbeeld: wat zijn je doelen op het gebied van je carrière, je financiën, het ontwikkelen van je bedrijf, het zoeken naar klanten, marketing, communicatie, leiderschap, teambuilding en technologie? Ben je BEREID om je in te graven op elk van deze gebieden in de komende maand om te komen met de beste toekomst voor JOU?

Als je analyseert waar je bedrijf is begonnen en welke bronnen van energie, geld, tijd en verstand je in je bedrijf investeert, vraag je dan af of je je bronnen verstandig gebruikt.

In mijn ogen kun jij de beste worden in je bedrijfstak. Als je al je pijlen richt op het bouwen van klantloyaliteit kun je marketingsucces afdwingen. Omdat je door het stellen van verstandige vragen meer dan wie ook begrijpt wat er nodig is voor loyaliteit. Je verdient dan het vertrouwen, de bewondering en de ondersteuning van een steeds verder groeiende groep klanten.

Vraag jezelf af: “Wat is m’n strategie, instelling, techniek. Maar bovenal: “Wat zijn mijn principes, hoe sta ik in m’n bedrijf?”

Het antwoord zit niet in het antwoord, maar in de vraag. Als je de tijd neemt om deze vragen te analyseren dan zullen er vast veel meer vragen opkomen. Daarmee vergroot je het verschil met je concurrentie, krijg je een betere onderhandelingspositie en een grotere return on investment.

Wanneer begin je met het stellen van vragen?

15 aug 2016 no comments

Sorry, the comment form is closed at this time.