Tel: 050-23 014 29

Verkooptip: kwalificeer prospects

Verkooptip: kwalificeer prospects

Posted by comsultant in Marketing, Verkoop

Veel verkopers schieten op alles wat beweegt zonder goed te kijken waar de beste kansen liggen. In plaats van een gerichte actie op prospects, jagen ze op suspects. Het verschil tussen beide groepen is kwaliteit.

Een suspect heeft de verdenking op zich geladen dat hij of zij wel eens, misschien, eventueel, ooit je product of dienst zou kunnen kopen.
Target Prospect Suspect Klant

Een prospect is iemand die vandaag al de koperseigenschappen heeft. Een potentiële klant. De prospect heeft je product of dienst nodig en kan vandaag een beslissing nemen. Dit zijn gemarkeerde doelen waar je gericht actie op kunt ondernemen. Er op af!

Karakteristieken van een goede prospect:

  • heeft de lead een behoefte die hij, door het kopen van mijn producten of diensten, kan bevredigen?
  • kan de lead mijn producten of diensten betalen?
  • heeft de lead de bevoegdheid om te kopen?
  • kunnen we de lead bereiken?
  • komt de lead in aanmerking om te kopen?
  • Verder is het relevant om te weten of de lead een contract heeft met een concurrent, en tot wanneer.

    Maak een plan. Bedenkt aan welke voorwaarden jouw ideale klanten voldoen. Zoek leads en filter de prospects er uit. Verbeter je proces steeds door te leren van je resultaten.

    30 nov 2016 no comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.