Wat willen ze?
Wil je de basisregel voor effectieve communicatie weten? Vraag je altijd af “Wat willen ze eigenlijk ECHT?”
Denk er eens diep over na…
Je goed kunnen verplaatsen in de belevingswereld van een ander is een vaardigheid die je op vele fronten in je (zakelijke) leven goed van pas komt.
Telkens als je de telefoon oppakt. Elke keer als je een email tikt. Als je een brief verstuurt.
Waarom?
Bedenk waarom je klanten hun werk doen. Stel je voor hoe ze hun best doen en het beste met hun omgeving voor hebben. Ze hebben het druk, zijn overwerkt en op zoek naar manieren om hun leven eenvoudiger te maken.
Bedenk je hoe hun in-box er uit ziet en hoe onverstandig het van jou zou zijn om die email met uitgebreide productinformatie te verzenden…
Wat willen ze echt?
Bedenk je wat ze ECHT willen. Dat verschilt van klant tot klant. Probeer er achter te komen. Verplaats je in de wereld van je klant.
Niemand is jou aandacht verschuldigd. Niemand die jij belt of e-mailt met je fantastische aanbod.
Weg met jouw ego! Denk aan alles vanuit hun point-of-view. Maak hun dromen waar. Doe wat ze ECHT willen!
Sorry, the comment form is closed at this time.