Prospects in de Ontkenningsfase
Je prospects zijn in de ontkenningsfase. En dat blijven ze ook. Totdat ze niet meer kunnen.
Als verkoper is het je taak om ze te laten bekennen.
Ze ontkennen de problemen die ze moeten oplossen. Iedereen heeft problemen en het is begrijpelijk wat ze
doen. Ontkennen is een prima manier om het hoofd te bieden aan alle écht belangrijke dingen op je todo-list.
Ontken, kijk de andere kant op en overleef je dag!
Zo blijven je prospects in de ontkenningsfase en negeren ze dat probleem waar JIJ ze mee kunt helpen.
Totdat ze niet meer kunnen. En het gaat je niet lukken om ze je product te verkopen. Echt niet, want ze ontkennen
het en ze blijven ontkennen. Tenzij je een oplossing voor hun probleem gaat verkopen.
Er zijn twee redenen om problemen te laten liggen:
1. Het probleem is niet belangrijk genoeg om energie in te steken.
“Er zijn ergere dingen.”
2. Ze achtten het niet mogelijk om het probleem op te lossen.
“Geen tijd, geen geld, geen energie voor.”
Dus… hoe laten we ze bekennen…
Laat zien wat er gebeurt als ze het probleem nog langer ontkennen. Als ze het niet NU oplossen.
Producteigenschappen vertellen is niet verkopen. Voordelen noemen is niet verkopen.
Je prospect uit z’n ontkenningsfase halen. Dát is verkopen.
Sorry, the comment form is closed at this time.