Je wilt reclame op RTV Noord?
Dan ben je hier aan het juiste adres. Want reclame op RTV Noord is effectief. Of het nou op Radio, op TV of op de online kanalen van RTV Noord is. Het kan je bedrijf helpen om nog succesvoller te worden!
Comsultant weet welke stappen je moet zetten om reclamesucces te oogsten. We helpen je bij het bepalen van de juiste boodschap, bij het kiezen van de juist tone of voice. Bij het vinden van de juiste aanpak. En bij het laten maken van die opvallende radio of tv commercial. Maak daarbij gebruik van 27 jaar media-ervaring. Lees snel verder of maak gelijk een afspraak.
Adverteren? Reclame op Radio Noord!
Radio Noord maakt het mogelijk om veel Groningers in korte tijd te bereiken. Met een uitgekiende campagne bereik je je doelen. Comsultant denkt graag mee over de reclame uiting en de inzet van de spots. Als je alvast een indicatie van de kosten wilt, klik je op de knop hiernaast. Neem daarna even contact met ons op voor extra scherpe inkoop!
Adverteren? Reclame op TV Noord
Met een spetterende TV campagne op TV Noord weet je zeker dat je scoort! De combinatie van beeld en geluid maakt je reclameboodschap onweerstaanbaar. Comsultant helpt je graag bij de productie en planning van een campagne die echt opvalt. Een indicatie van de kosten van een TV campagne krijg je als je rechts op de knop drukt.
Veelgestelde vragen over Reclame op RTV Noord (FAQ)
De drie succesfactoren voor reclame
1. Herhaling
Laten we het niet moeilijker maken dan het is. De kracht van reclame zit in de herhaling. Een goede campagne zorgt ervoor dat de doelgroep de boodschap vaak genoeg zal horen om hem te onthouden.
2. Doelgroep
Je wilt je doelgroep graag zo goed mogelijk bereiken, dus kies je momenten waarop de kans het grootst is dat je ze bereikt. Zo weet je dat werkende Groningers met name in de ochtend en avondspits zullen afstemmen op de regionale radio. Een goede profilering van de doelgroep zorgt voor de beste keuzes.
3. Boodschap
Een aansprekende boodschap is goed geformuleerd. Blijft hangen. Zet aan tot actie. Het lijkt eenvoudig maar dat is het niet. Het schrijven van een pakkende tekst in 30 seconden of minder is een vak apart.
Mixen of niet
Hoe meer middelen ik inzet, hoe beter… veel reclamemakers lijken zo te denken. Echter… tenzij je budget eindeloos is… is dit een verkeerde keuze. Je kunt beter met enkele middelen de mensen die je bereikt heel vaak bereiken, dan met veel middelen de mensen die je bereikt maar af en toe bereiken. Immers: herhaling is één van de succesfactoren van reclame. Beter kun je een periode heel intensief het ene medium inzetten en daarna een ander middel kiezen. Versnipper je budget niet. Doet iets goed, doe iets lang, doe iets opvallend. Het werkt. Echt!
Hoe lang is een commercial?
Deze vraag begon als een slechte mop. Maar het antwoord is eenvoudig: zo kort mogelijk.
Veel commercials bevatten veel te veel informatie. Terwijl de luisteraar of kijker met andere dingen bezig is proberen talloze adverteerders hun complete website over het publiek uit te storten. Doe dat niet. Beperk je tot één ding. Eén boodschap die je luid en duidelijk over probeert te krijgen. Met een heldere call-to-action. Dat is de oproep om wat te doen. Voor veel ondernemers: doe zaken met mij. En daarvoor moet je natuurlijk een goede reden geven. Hoe helderder je die reden kunt formuleren, hoe beter je reclame zal worden. Comsultant helpt je graag met de zoektocht naar deze korte tekst die je bedrijf zal laten floreren!
Wat is het verschil tussen een spotje en een commercial?
Een commercial is wat je op radio laat horen en op tv laat zien. Een spotje (ook wel radiospotje of tv-spotje) is eigenlijk het plaatsje (spotje) waarop je je commercial uit laat zenden. Het uitzendmoment. Je kunt dus spotjes kopen, maar geen spotjes laten maken. Radiocommercials en TV-Commercials kun je wel laten maken. Doe dat samen met een partij die weet hoe het moet! Zo maak je slim reclame op RTV Noord.